Monday, January 4, 2010

Alahai...alahan

14hb Mei 2009. Nilah pertama kali aku mengalami bleeding time pregnant. Tp X lah byk sgt. Just coklat stain jer. 2 hari aku keluar tanda tuh. Huhu...giler risau. Macam2 aku pk. Tambah plak bila g scan doktor X dpt nak detect jantung baby. Alamak...ok ker baby aku? 2 hari doktor bg MC & pesan supaya aku berehat sepenuhnya. Bunyi cam senang jer kan....BEREHAT SEPENUHNYA. Tp Allah jer yg tau mcmn aku rasa & apa yg aku rasa. Fizikal & mental X stabil. Keje kat opis belambak, tp x leh g opis. Dok umah melepek jer. Umah tunggang langgang. Byk homework yg aku tinggalkan. X larat giler. Rasa mcm segala tenaga telah disedut keluar. Sepanjang minggu tu aku X bekerja.

Dok kat umah aku cuba mempositifkan minda bahawa kandungan ku berada dlm keadaan yg baik. Alhamdulillah...kawan2 pon sgt2 supportive. Terima kasih kawan2. Aku share pegalaman nih dgn sepupuku-Kak Lin. Dia pon mengandung gak. Usia kandungan X jauh beza dgn aku. Rupa2nya dia pon mengalami bleeding gak. Dia g wat check up with my cousin gak-Dr Norlela. Sepupu aku tu kata, jantung janin boleh dilihat seawal usia kandungan 7 minggu & selewat-lewatnya 9 minggu. Hmm...masa aku g scan arituh, baby aku baru jer masuk 8 minggu. Mayb sebab tu bila scan X nmpk jantung kot. Lega sket bila dpt info tuh. Alhamdulillah....lepas tuh...x der dah bleeding. Cuma morning sickness jer. Td pagi aku dah g scan semula & doktor mengesahkan antung baby dah ada & dlm keadaan yg ok. ALHAMDULILLAH.