web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Friday, May 7, 2010

2nd check up @ HUKM

Semalam g HUKM tuk 2nd check up. Plan ingt nk tinggalkan Sara dengan mak jap, tp sbb mak nk g amik kunci umah kt Seremban ngan ayah pagi tu, kenelah hangkut Sara sama ke sepital. Huhu...budak tu lasak kemain. Tensen jerr ayah. Org lain bwk suami jer sbg eskot...aku ada dak kecik tu sbg 2nd eskot.

Lepas register, staf soh aku g cek tekanan darah, timbang & wat urine test. Cam beselah kan...Alhamdulillah...semua tu ok. Then aku kene g scan plak. Huhu...debar2 jantung nih. Last time scan lam bulan lepas kot, aku diberitahu kedudukan uri aku kt bawah. Time tuh dh bayang macam2. Kene bedah ker? Hmm...sorang member bg tau klu operate hubby X leh ikot. Sedey nyer dengar...takutttt. Tp masa tuh doc ckp ada masa lagi tuk uri tu naik balik. Hmm..yeker???

Smlm yg scan aku doc pompuan. Smlm 1st time cik abg aku ikut sama time scan sambil kendong C Sara. Doc tu pon update la kt kitowang...sambil tunjukkan anggota badan baby lam pewot nih. Nengok la kepala baby yg bulat, jantung baby yg dug dap dug dap, kaki baby, tangan baby. Time tunjuk kepala baby doc tu bg tau la uri aku dh dok kt atas. Fuhhh...syukur alhamdulillah...lega nya rasa. Pastu..doc bg tau jantina baby. Express kemain doc nih. X nyempat aku nk tanya. Hehe...sonok la pasnih ada sepasang zuriat. Alhamdulillah...terima kasih Ya Allah.

Tengah2 scan tu, ada la plak sorang pompuan cina nih tetiba nangis meraung.Uish...naper lak tuh. aku X fokus sgt kt dia masa tu sbb leka tgk isi pewot aku dlm skrin. Tp huby aku kata..pompuan tu ada masalah dgn kandungannya yg cam X normal. Doc nasihat supaya gugurkan. Pompuan tu nangis2 X mo gugurkan sbb dia dh 3 thn tguu nk dpr anak. Doc kata better tau awal & take action skunk daripada lahirkan anak yg cacat. Lg kuat dia nangis.

Sian kat pasangan tu, mungkin belom rezeki kan. Org yg betol2 nk anak, X dpt...tp org lain selamba jer dok campak2 anak dalam sungai la, tong sampah la. Hishhh...pelik sungguh. Masa tu gak la aku rasa betapa bertuahnya aku krn dikurniakan segala nikmat yg baik2 belaka. Semoga Allah terus merahmati keluargaku. Amin.

No comments:

Post a Comment