Friday, July 18, 2014

#PrayForMH17

 
 
 
Dari Allah kita datang & kepada Allah jualah kita kembali. Sekali lagi! Ohh Malaysia Ku, sekali lagi kita diuji oleh Nya di bulan yg mulia dan di penghujung untuk bertemu Al Qadar. Allah lebih mengetahui dan Dia lah pemilik segala rahsia! Kalo kita yg hanya melihat & mendengar dari kejauhan sahaja sudah merasa peritnya, apalah daya & kudrat mereka yg bersaudara dan ahli keluarga mangsa #MH17 tu kan. X mampu utk sy bayangkan. Semoga kalian tabah & sabar atas ujiannya. Islam atau pun bukan, mangsa tetap berupa nyawa. Bagi yg Muslim semoga mereka tergolong di kalangan hamba2Nya yg beriman. Zahirnya terlihat mangsa & keluarga shj berdukacita. Tetapi yg tersiratnya, mungkin Allah sedang menguji KITA semua. Byk betol dugaan, dikala saudara kita di Palestin juga sedang bertarung nyawa & dalam kita sedang menanti Syawal. Gembira kini suda berganti duka! Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah. Lindungi kami & selamatkan kami dari lain2 bencana & musibah Ya Rabb.
 
 
Gambar diambil dari Google yg dikatakan merupakan kapal sebenar #MH17 sebelum berlepas ke KL (Di Amsterdam). Gambar yg dikatakan di ambil oleh salah seorang pemuda Belanda-Cor Pan, yg bergurau mengenai kehilangan 'kapal ini'.

 
Sudah pastinya trending di laman sosial #MH17. Hari ini genap Muhammad Aqil berumur 4 tahun. Dan seperti kakaknya Sara, Aqil menyambut hari kelahiran di saat kami berdukacita dengan perkara terjadi. Pada 8.3.2014 lepas sewaktu kami bercuti di Port Dickson, juga terjadinya kehilangan jiwa melibatkan #MH370. Suratan @ kebetulan, serahkan segalanya pada Allah. Cuma ianya akan menjadi satu tragedi hitam yg akan di bawa bersama setiap kali ulang tahun kelahiran putra putri ku :-( Buat Muhammad Aqil, doa ibu buatmu semoga menjadi hamba Allah yg terbaik di sisiNya sayangku. Semoga kamu menjadi imam terbaik buat bakal isteri & anak2mu, semoga kamu mejadi ketua keluarga yg adil. Semoga kamu beroleh pengakhiran hidup yg baik di dunia hingga ke akhirat kelak syg. (Huhu...mixed feelings. It brings tears to my eyes)
 
Mari kita hadapi segalanya ini seperti yg disarankan Mufti Ismail Menk di atas. Moga Allah permudahkan bagi kita semua. Jaga perilaku kita. Jgn sampai simpati kita meraih benci manusia & murka Allah pula. Terakhir kalam, jangan lupa TEMBAK DOA kita. Itu lah senjata orang2 Mukmin. Aminnnn....
 
#PrayForMH370
#PrayForMF17
#PrayForGaza
 
 
 

No comments:

Post a Comment