Wednesday, April 20, 2016

Sukaneka Kakak Sara



Lama sangat dah acara ni. Sara now ni pon dah darjah 2 
Waktu ni Sara baru 6 tahun
Tadika Islam di bawah MAIWP uat acara sukaneka
bagi Zon Bandar Tun Razak
Berkumpulah anak-anak ni di Putrajaya
Sampai2 jer anak2 dikumpulkan di tengah padang
Tapi adalah khemas2 nya mengikut team
Sara team biru turqois tu


Waktu ni  ayah Sara x dapat join sekali
Ayahnya ada kursus luar kawasan
Jadi kami 3 beranak g ngan uwan Sara jer
Ke lokasi sukan pon tumpang orang lain
Mujur ada kawan baik yg anaknya sama sekolah ngan Sara
Terima kasih la kat Zurina & Suami
Sudi tumpangkan kami anak beranak


Panas terik masa ni tenagh padang
Acara mula sedikit lewat
Sian kat anak-anak mana yg x tahan panas
Elok ada semangat nak sukan
Dah jadi letih letok


Haha...muka nampak excited lagi
Tengah berbaris tuggu giliran nak mulakan acara
Kakak join acara lari bawa obor
x ler obo berapi bagai tu
Kon terbalik yg letak bola atasnya
jadilah dia obor
Sebelah tangan pegagng obor, 
sebelah tangan lagi letak belakang
Pastu lari la ke kawan yg menunggu di hujung 1 lagi
Abis rambut sumer terkeluar-keluar



Setiap murid akan terlibat dengan 1 acara sukan
Memasing gilir2 amik bahagian
Jadi semua pelajar akan terlibat


Peaceeeee dari kakak :)
OK lah...dia x merungut kan
Sabar je dari mula sampai abis program
Ligat berlari ke sana sini bila waktu x ada acara
At least kakak enjoy sukan sekolah kakak kan
Beleh mengikut arahan cikgu & bagi kerjasama


Tamat acara kakak
Masa ni nampak sangat dia penat giler
Dengan haus kemain
Ibu dtg bawak air tuk kakak
Berjaya dia tamatkan acara dia 
As individual she's performed well
Tapi dalam team dia ada plak budak yang buat spoil
So x dapat la team dia jadi johan


X per lah kakak
Yang penting dapat ambil bahagian kan
Nama pon pertandingan
Tapi memasing tetap balik ngan medal jugak
So dia x lah rasa kosong
Merasa dapat hadiah la konon2nya


Sepanjang acara sukaneka ni ada la plak maskot Upin Ipin
Karakter kesukaan Aqil & Sara ni
Kakak sibuk bersukan
Jadi adiknya leka mengekor Upin & Ipin


Abis sukan turn kakak plak meet & greet ngan Upin & Ipin


Sebelah tu Fiona bff kakak kat tadika


Mama Fiona la yg tumpangkan kami pergi & balik sukaneka


Terima kasih Fiona & family


Haha....kompius jap ibu
Tuu senyum ker mencebik tu Aqil?


Alahai kakak


Ini jer lah kenangan tadika kakak yang dapat ibu korek2 dari album lama
Kalau ada yang lain nanti ibu tepek sini lagi yer.


No comments:

Post a Comment