Monday, March 2, 2015

KIDZANIA PT 3 - BOMBA

Masih dengan ceritera Kidzania
Tapi kali ni malas nk coret apa2 yg penjang lebar
Jamu mata ngan gambar2 jer lah
Sebabnya kt sini anak2 Ku x der rezeki nk jadi ahli bomba
kat Kidzania ni bahagian Bomba ni paling bizi
Area ni paling ramai budak2 Q nk mintak keje
Sebabnya gaji jd ahli bomba ni agak tinggi
Jd berganda2 lah KidZos kan
Ibu ayah dah kepenatan nak bertahan lebih lama
Jom kiter cari keje lain


Menunggu giliran nak keje kat pertrol station
Keje isi minyak kete


Tolong!!!!!!!!! API!!!!!!!
Hotel Kidzania dah terbakar


Api semakin marah nampaknya
Hehe...tapi api dok elok kat dalam hotel jer


Rumah terbakar panggil bomba
Bomba dtg berlumba2


Siap ada real fire-engine
Tukang bwk ofkos ler staf Kidzania
Yg kiddos nyer lah tukang padam api nnt


Yg pakai uniform blue-black tu Polis tau
Tu 1 lg job yg most wanted kt Kidzania
Aqil sibuk tok nk jd Polis
Tapi asik x mendapat sebab long Q
Gaji Polis pon di bayar tinggi gak
Jadi Polis akan bantu bomba utk kawal keadaan 


Syiok budak2 ni dapat sembur2 air kannnn



No comments:

Post a Comment