web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Friday, August 26, 2011

Mau jadi macam ibu

Uhuk...uhuk...batok mak nyah masok sini. Berabok!
Haccummmm. Hmmm....al-maklum la yer
Mmg sesajer membiarkan blog ini usang.Hiks
Semoga yg membaca n3 ni sihat walafiat ek
Posa tak? Sesungguhnya sy sedang berpuasa
Modal tok bercerita arini pasal anak2 lg
Sbb pd aku anak2 jer yg paling membahagiakan aku
& sesungguhnya ingin aku kongsikan kebahagian itu disini



Hehe...nampak tuuuu. Penuh gaya, mutu & keunggulan anak dara sowang ni berdandan. 
Ikot pangai ibu sape la tu.  Ibu berdandan pon x la sampai sangkot hbag Bobby Franz cenggitu. Siap jari kelingking terkeluar tuuuu. Nila ragam anak2 yg wat aku senyum sowang2. Really make my day. Lumrah kanak2 kan. Mereka mmg akan ikot apa yg owang dewasa buat nak2 mak & ayah. Hmm...jgn dia ikot pangai hodoh aku sudah. Diwaktu kejadian, makcik ni ngah siap2 nk g keje. Nk g opis ibu katanya. Siap pesan bg tau aku yg nnt dia blk cepat. Huh!



Ngok tuuu...bersiap punyerla lama. X sudah2 lagik. Bersnap2 la ibu nyer pown. Usahla kowang sepah2 kan hdag cantik molek kowang tu yer. Sah2 di gantungnya kat bahu melaram ngan hbag kowang tu nnt. Hehe...tp mmg beg ibu je la yg slalu jadik mangsa. Ayah x pakai hbag kannn. 


Tadaaaa...diperkenalkan.......BABY SARA!!!!
Haaaaa...jgn tatau. Anak dara ni siap ada ank lagiii
Wajib la anak patung kan. Bagos tol mak teddy ni
Siap dia pakaikan nyer pampers 
Utk makluman, pampers tu mmg Sara yg balot sdri yer. 
X saper tolong. Hasil pemerhatian selama adik Aqil ada.
Memula pakai dulu compang camping pampers tu rupanya
Laa ni dh makin kemas balutan pampers.
Haishh...Sara...Sara....kdg2 nk marah pon x sampai hati.
Rasanya biar je la kan. Menunjukkan perkembangan minda dia
Selagi x memudaratkan bdn dia
Nama pon budak2...harusla begitu perangainya
Cuma kdg2 ada gaya2 org dewasa yg x seswai ditirunya mmg la aku hamok kan
Contoh mcm ada skali tu dia wat aksi hisap rokok
Hmmm....dlm umah aku x saper yg merokok
Tp atok & pkcik dia (kt umah uwam) 2 org tu merokok
Then aku tegur kan la. Ckp ngan dia x elok merokok, nnt sakit
Alhamdulillah...x de dia repeat action tu lagi
Pastuh kalo jumpa tudung lak, dia wat gaya semayang.
Alhamdulillah. That act aku puji dia. Melambong2 tingginya.
Sara pown senyum kemain lebar bila ibu puji.
Bagos2. Bertambh senang tugas ibu nk mendidik bila ank2 make a 1st move
Ya Allah, semoga anak2 aku membesar sebagai muslimin & muslimah yg baik.
Banyak g aksi2 mereka ni yg slalu wat me & hubby happy
Tp ini jew yg dpt aku sharekn wat masa ni. Jumpa lagii lain n3.

~ proud 2 b a MOM ~



No comments:

Post a Comment