web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Sunday, May 5, 2013

PRU 13

 
Ok, hari ni big isu is to mengundi. Secara personal ni kali ke 3 aku layak mengundi. Tetapi secara amalinya ni kali ke-2 aku membuang undi. Kiter layak mengundi umur 21 tahun kan. Masa tu aku muda remaja lagi. Ngah study kt UiTM. Kengkawan la ngajak aku p daftar mengundi. 1st time ngundi dlu p sesama ngan ayah. Tahun bila ek?? X ingat ler....sekitar 2003 kot. Nxt election tahun 2008, aku x leh ngundi sbb time tu ngah sakit nak beranak kan si Sara. Yang ni aku ingat benor tarikh electionnye, to be exact on 8.8.2008. Hehe :p Jadinya, tahun ni kali ke 3 la aku jlnkan tggungjawab sebagai rakyat Malaysia. Pilihanraya kali ni mmg havoc kan. Memacam hal. Nemai, kiter X minat nak berhujah hal politik. Motor lam gambar atas nun di pinjamkan khas dari Seremban. Ngeh3. Kenderaan kami ke pusat membuang undi. Senang & pantas je pergerakkan kan. Kalo p ngan kete jenoh la nk mencari parking bagai.
 
  
Ni lah tempat ngundi aku tahun 2008
Sek. Men. Yakob Latif a.k.a Sek. Men Cheras
Sampai2 jer, tulah pemandangannya
Panjang dah barisan. Cuaca plak ngah membahang time ni
Adusss!!!
Last ngundi dulu kat sekolah juga
Sekolah adik aku, Sri Permaisuri
Moh ler kiter berbaris
 
 
Ni tempat daftar & checking2 nama & no. I/C yer. Dah jenuh beratur, baru lah petugas2 SPR ni wat pengumuman kata saper2 yg dah print slip dari web site SPR leh terus g check point memasing tuk membuang undi. Halahaiiii...asal la x di kaborkan siang2 tadi. Kalo tau siap2 print dari umah & sampai tros p undi jer. X yah buang masa & tenaga nak beratur. Haishh :(
 
 
Ok2....next is my turn. Time2 ngundi ni pon leh jadi jejak kasih tau. Ramai la muka2 yang dah lama x jumpa time sekolah rendah, menengah & universiti dolu2 kan. Hiks. Best2. Adalah sorang dua yg aku nampak tp x dan nk borak panjang sbb dtg ngan encik somi kan. Dia bukan boleh lelama tercegat cam patung. Kang dia soh aku berkawat tgh padang tu pulak. Jadinya...kene cargas. Hehe :p
 
 
Kiter nyer line 7 tuk mengundi.
Alhamdulillah...ni line org yg baya2 aku.
Muda belia. Sap2 sui jer dah siap pangkah.
Naseb la ayah, pakcik, makcik yg lelain tukan.
Line depa mesti jem & slow motion jer.
 
 
Line 7 tu kat level 1 yer kwn2
Dok elok x ramai lagi org masa tu
Time aku dah dok sampai atas nun, nampak gak ler barisannya  
 
 
 
Haaa...ni time dah dok level 1
Orang kat bwh masih berpusu2 nak berbaris
Siap berpayung bagai, yelah panas kan!
Tahun nigak 1st time tok somi aku ngundi
Tahun lepas kot baru dia daftar masa kat kampung
So kali ni aku ngundi ngan suami plak yer.
 
 
Hahaa....tangan gini trending jap kat fb hari ni yer
Memasing dok posing2 ngan jari yg kaler2
Aku pon nak gak tayang2 jari gemuks ni :p
Abis ngundi kami p bekfes jap kt McD Tmn Midah
Selesai 1 job being a Malaysian
Sape kiter pangkah??? Tettttt........
Kepada pemenang, TAHNIAH diucapkan
Selamat menjalankan tanggungjawab dengan AMANAH yer
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment