web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Thursday, September 5, 2013

3 keluarga & 3 generasi

 
Minggu ni last raya kannn...Sket lagi pasal raya. Ni agenda Ahad lepas di Bukit Sentosa Rawang. Kami buat lawat & ziarah umah kawan lama mak masa dok umah lama dolu2. Kami ke rumah Pn Junaidah (pic 1 dr atas: paling kiri) & anaknya Nor Adawiyah (pic 2 dari atas: yg tengah2). Mereka2 di atas adalah mereka2 yg dolunya menjadi jiran tetangga kami masa di Perumahan Awam DBKL, Sri Johor. Last aku dok situ masa umur 12 tahun. Sejak mak ayah aku kawen dorang menyewa situ sampai la tahun 1994 (kalo x silap). Then kami berpindah ke Sri Melaka plak (x jauh dari tempat lama). Pn Junaidah ni aku dok paggil Cik Ju jer & anak dia tu kami panggil Awin.  Cik Ju ni pindah dulu ke Sri Melaka (sebelum berpindah ke Rawang) dari kami. Yang menten dok Sri Johor tu sampai laaaaa ni, hanyalah Cik Ana (pic 1 dr atas: paling kanan). Jadi kami 3 family ni mmg akrab dari dolu hingga kini. Walau pon now ni dah dok jauh2 tapi tetap calling2 & jumpa2 bila waktu2 memerlukan. Masa kecik2 dolu Awin & Ina (pic 2 yg paling kanan) ni ler kawan sepermainan. Sama2 bergasak, bergaduh, pastuh baik balik, merajuk2, sekolah sama (aku & Awin jer)....ehhhh memacam lagi ler. Sedara-mara aku pon dh dok iktiraf dorang ni part of the family gak. Most of my kazen, mokcik, pokcik kenal mereka2 ini. Kekadang dorang kami jempot balik kg bila ada kenduri-kendara. Aku pon pernah ke kampong Awin kat Bukit Kucing. Kg Cik Ana x pernah la sampai plak, tapi Alhamdulillah kami dh pernah sampai Kuching, Sarawak. Arwah uwan (belah mak & ayah) aku pon kenai ngan depa ni. Aku percaya ramai yg ada hubungan yg cenggini kan: emak2 berkawan baik, then anak2 plak berkawan baik juga & now ni anak2 kami plak berkawan & kenal mengenal sesama sendiri. Tu yg jadi 3 generasi sudah hubungan kami ini. Cik Ju ni orang Jawa, Cik Anak plak keturunan Iban, Sarawak & mak pak aku opkos ler melayu tulen :p Anak aku Sara tu now ni ngan bff ngan anak Ina (Fiona). Depa 2 org 1 school & 1 kelas lagi. Jauh sungguh dah hubungan kami ni. Harap2 akan pergi lebey jauh lagi. Byk dah suka duka yg kami kongsi sesama setakat ni. Molek jer aturan kedudukan lam gambar tu kan...hihi. Purposely!!! aku yg susun gitu. Kami bertiga pon dh ada family sendiri ngan memasing ada 2 org anak2. Aku & Awin dh ada sepasang. Ina je yg dua2 pompuan. Awin ni biznes women. Dia niaga mcm2 jenis makanan (cekelat, kek, kerepek, ice blended dll). InshaAllah coming soon nk dok ada kedai sendiri. Ina plak dok keje kat DeBella. Alhamdulillah life masing2 A/Ok! Ok...gitu2 jer la hubungan kami yg leh aku update dlm blog ni. Adios!!!
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment