web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Tuesday, January 4, 2011

Hari ini & semalam

Hari ini...
Aku kene EL sbb mak demam. Dia x larat nk nengok kan anak2 aku. Ish3...baru 4 hari d tahun baru ko dh EL kan Eila nak wat caner, terpaksa la weh. Ekceli my kids pon x baper sihat gak. Kakak batok2 & sesema. Adik batok & suhu badan yg kejap panas kejap sejok. Seb baik ada standby ubat kat umah. HArap2 dorang sihat kembali. Ibunyer pon on&off sakit sbb tgh period. Asal ntah...sejak anak dara aku x pnah senggugut, tp ini kali ada senggugut plak. Pastuh pala pong ngah ting tong ni (semalam sbnrnya, arinih dh ok sket).  Sakit pala yg wat aku rasa nk jerit2 sekuat hati. Sampai nk angkat pala pon seksa. Naper ek? Ke power spek dh naik or power spek x tepat? or sbb resdung or sbb x makan? Ntah...aku pon x tau.

Semalam...
Masa amik anak2 ptg smlm mak dh dok terbaring kat bilik bujang. Panas tol badan dia. Aku ajak g klinik x mo. Katanya nk tggu ayah aku balik. Ayah balik lambat la mak, jom la p klinik. Dia tetap x mo. Tyme nk balik mak offer tapau lauk gulai ikan tenggiri. Fuhh sedap tuu...fav gak. Tapi cam malu2 nk amik. Wat2 la bg alasan x mo sbb takot nnt owang umah ni x cukup plak lauk nk mkn mlm. Mak kata cukuppp...amik la seketol. Ok2...x mo la tolak rezeki, mak plak tu yg soh amik. Dosa tau lawan cakap mak. Huhu. Balik umah, masak nasi, goreng telur dadar & ready for dinner. Alhamdulillah...atas rezeki hari ini. Kene plak ngah sakit pala tahap kronik ni kan.

Malam tadi...
Keje x senonoh, kol 9 mlm aku dh slamat berdegkur & x sempat nk bwk anak2 masok tidor & kiss gudnite tok hubby. Tau2 jer terjaga tgh mlm sbb Aqil nangis. Dia dh ada kt ujung katil. Fuhh...seb baek ada bantal hadang, kalo x jatoh katil la adik. Tros bagi dia susu, p toilet jap pastuh sambung tido balik. En Adam dh siap letak fon & torch kat tepi katil. Hehe...fon tok alarm kejut bagun tido & torch tu gunanya nk suluh2 kasi terang time nyusukan Aqil.

Hari ini...
Kelajuan internet hari ni tahap max sbb aku dh wat hubungan sulit ngan P1Wimax. Ptg semalam Cikgu Asan adik ipar tolong p register 1 tok dia & 1 tok aku. Tp leh bwk balik 1 set jer dulu semalam x der stok kot. Hari ni 2nd set leh p amik. Pasnih leh dating ngan blog 24/7. Selama nih dok harap belas ehsan En Adam ngan dia nyer Celcom 3G. Kadang2 p pow P1Wimax adik. Lunch td En McDonald dtg hantar food. Dh tggl ber3 ni mmg payah nak masak sebenarnya malas kan3. Kang aku masak kat dapor kakak & adik wat aksi memasing. Adik x leh tggl sowang2, asik nk nangis2 bila x nmpk btg idung ibu. Kakak plak unpredictable. Dia akan menjadi sangat kretif bila ibu x der. Dapat nk basuh baju & kemas umah je la. Tggu ayahnya balik baru aku ke dapor. Harap2 esok mak dah sihat & pala aku pon cam semakin baek. Esok musti pegi kije. Meja aku dh jadi cam hapa ntah. Bila la bos nk announce gud news ni. Kembalikan semangatku yang hilangggggg.....
Babuy..


2 comments:

  1. eila: migrain kot..... ni mesti pasal slalu jumpa low tai pong haha

    ReplyDelete
  2. shalina: dah lama x kene migrain. Sakit bdenyut2. Low Tai Pong bukan leh migrain jer...tp leh sakit jantung d buatnya. X paham2 apa aku cakap. Rasa cam nk soh dia jer ngadap pc taip permohonan sdri pastuh p submit kat hq. Huh!

    ReplyDelete