web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Monday, November 8, 2010

Hari yg stress

Salam & haaiiii. Wah...arinih ari yg bz (rasanya ari2 bz keje kt opis aku tuh). Arini juga ari yg stress. Memula dtg opis mud dh ok dah (sbb pakai tudung baru...hehe). Pastuh yg mula wat aku rs cam x besh ialah my 1st appointment of d day. Aku mmg dh set temujanji dgn encik tu kol 10 pagi. Lam kol 9.30 dia dh dtg. Bagus. Menepati masa. Tp aku x dan nk p amik fail lagi. Klu tgk kan dari nama mmg aku x kenal pon saper dia. Tp tup2, bila aku panggil dia kt kaunter ble plak aku terkenal ngan anak dia. Eh....eh..sipolan sipolan la (identiti perlu dirahsiakan yer). Tp cukup aku bg tau kt cni pakcik & pompuan tuh aku kenal. Tp bukanla dari kalangan ahli keluarga. Bau2 bacang pon x der. Dorang tuh jirang tetangga aku. Mak ayah aku mmg kenal ngan dowang. Alamakkk...ni yg x besh nih. Cam ada konflik plak kan. Ble ker camtuh? Hmmm...naper la aku x amik fail awal2 sket, kuwang2 ble aku semak sket add dia. Tp kalo nk sorok pon ada apa hal aku ngan dia kan? JIran tetangga je pon. X besar sgt konfliknya. Tp aku jd serba salah la nk soal macam2 (mmg keje aku menyoal org yg bagai2 soalan yg owang x mo jwb). Nak wat canokan? Dh mmg keje ko Eila...bak kata mak aku, tanyala elok2, owang tu kiter kenal. Wahhh...minta advise mak tu yg x tahan. Hihi...Sudahnya...pakcik tuh selamat aku soal siasat dgn baiknya. Tapi seyessss...aku segan giler (ble ke ader perasaan cam tuh ek). X pasal2 aku dh tau byk pasal family pakcik tuh. Selama nih kenal2 gitu jer. Hmmm...k setel 1 citer.

Pastuh aku diberi plak dengan masaelah yg lain. Ada sowang bkp nih dtg opis x der appointment (kepantangan aku kalo owang dtg tanpa temujanji). X ble ke ko call aku dulu sblm dtg haa? Ishhh...nyusahkan btol la. Ko tau tak ko kacau jadual keje aku yg dh aku susun cantik. Kawan aku yg dok jaga kaunter dh sound aku awl2 yg bkp tu cam kureng sket. Ishh...apa plak halnyer tuh? Aku pon panggil dia & bwk masok blk temuduga (aku x bape suker layan bkp kat kaunter pertanyaan). Pastuh aura dia yg kureng tu aku dh dpt hidu. Mata dia merah2, nmpk cam tgh khayal, air muka murung & x presentable. Ya Allah ko mudahkan la urusanku arini (doa aku lam ati). Dia pon citerla masalah dia dgn penoh harapan aku dpt tolong (money matters). Adoyaiii..apa yg dia nk tuh mmg di luar bidang kuasa aku. Lagi pon jabatan mmg x leh nak implement apa yg dia nk. Tp mamat nih berkeras juga nk aku ikot ckp dia & nk jumpa bos katanya. Hmm....aku x tau plak Tuan pengarah ada ke idak masa tuh. Tp aku p jumpa bos kicik aku dulu. Kitowang siap wat rehersal  tuuu sblm panggil dia 2nd time jumpa ngan bos kicik. 2nd time jumpa pon dia ulang citer mende yg sama & bos kicik pon explain mcmn yg aku ckp pd awalnya. Waaaa......x jalan juga kooo. Dia cam mula nk temper. Siap cakap nk bunuh diri lagi. Bos kicik cakap berdosa encik bunuh diri. Huh...bukan dia layan pon. Ermmm...bos kicik pon surender. P plak jumpa bos sederhana. Bincang lagi caner nk tolong mamat nih. Finally, kaji punyer kaji...act masalah dia tuh adalah diatas kebengongan (tol ke ejaannya nih...bantai la) mamat tu sendiri. Ko nk guna debit kad tp x reti guna (benornya aku pon x tau gak). Mamat tuh isi minyak guna debit kad. Pastuh bank tolak RM150 dari a/c dia tp akan dimasukkan  semula dlm a/c dlm masa 3 ari lebihan wang yg ditolak tuh (Dia guna lam RM20 jer). Yg mamat ni ingat duit tu jabatan amik tuk masok lam estet dia kt sini. Bank pon 1 hal gak. Ko malas nk layan mamat nih ko tolak dia sana sini ek???? Ble plak ko bg tau kami yg transaction a/c mamat tuh pasal isi minyak jer. Kan senang awal2 ko ckp cam tuh kt dia. Bank pon mengong gak. Tp scary tol ngan mamat nih. Aku x mo jumpe ko lagi. Lambat aku kuar lunch sbb ko tau tak. Aku nk mkn lain aku p oder lain ko tau tak. 

Hmm...bikin panas jer kan dowang nih. Niway many thanks to my superior (Pn Rozaida, Pn Dzu & Pn Lia). Sbb tu la dowang ni jd bos kan. Ble tolong staf yg dh sejuk kaki tangan & ketar cam aku ni ha. Setel urusan arinih, Esok ntah apa plak yg menanti. Seb baek aku balik umah, mak aku dh siap masak. Rupanyer arinih dapor gas mak rosak. Dia p umh aku masak & stay umh aku smpi kami balik (umh mak aku x jauh dr umah aku). X yah dh aku nk masak (time tgh tensen mud aku nk masak x der). Kredit oso to my beloved mom. Love u mak. T owang kasik puresento lagik ek. Entry mlm nih x der pic yer. K la...ponek dh tekan2 mac book ni ha. Sok2 i bebel2 lagi yer. Mekaseh pada yg abis baca entry nih & post kowang nyer komen (if any). Selamat malam.

No comments:

Post a Comment