web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Tuesday, November 16, 2010

Jom p kursus

Salam & haii buat semua. Last week tersgt la bz nyer. Byk mende lam pala nih nk luah kan tp x jumpa2 masa yg seswai. Ari sabtu lepas pon den p kojo. Hangkot ngan Sara2 skali. Rabu & Khamis lepas aku kene g kursus kt Putrajaya plak. Esok dah nk coti Raye Haji. Adoyaiii....canerla nk settlekan keje opis nih. Tu yg terbantot2 nk ngadap lappy & blogging2. 

Topik kali ini adalah sekitar kursus. Lama dah aku x p kusus. Last kusus masa BTN kot...Tahun ni x cukup 7 ari lagi kusus. Ari Rabu 10hb p Kursus Kecemerlangan Khidmat Pelanggan & Pengurusan @ Bahagian Hal Ewal Undang2 (BHEUU), Putrajaya. Dapat la sowang 1 fail ni haa...


Penceramahnya pegawai pencen dari Kementerian Pendidkan - En Abd Karim. Org Melaka. Best gak dengar dia berceloteh. Pastuh siap ada LDK lagi. Ingtkan kursus yg berminggu2 jer ada LDK nih. Pastuh yg x besh nyer...ada ker aku (bkn aku sowang, ahli kumpulan yg lain pon) kene denda ketuk ketampi 5x. Ish3....cam x lalu jer aku nk ngadapnya...tp nk wat caner kan...turun naik turun naik gak la aku. Hampeh toll cikgu pencen tuh. Bila dh ada LDK mesti la ada sesi presentation kan. Naseb berkumpulan bukan sowang2. Hmm...walaupon keje aku ari2 jumpa org & bercakap ngan klien, tp aku cam x kose nk wat talk depan public or crowd yg besar. Malu arrr.....hehe...I ni penyegan owang nyer. Sepanjang sesi ada 2x jer mkn2. 1st kol 10 lebih pagi, minum2 then lunch. Ini la menu kami tok lunch. OK tak? Ble time la kt tekak aku, tp x ler sodap bonar. 


Aku x la ngantok lam kursus ni...celik jer mata. Mana taknya...meja dia susun ala2 ladam kuda gitu. So...abis sumer muka2 peserta dia leh usha. Pastuh...depa siap sediakan gula2 sepiring kecik. 


Ada satu sesi tu...kami disuruh wat sampan kertas. Waahhh.....tidak la ku tahu membuatnyer. Rasa cam ada blaja dolu2 time kecik2, tp lupa sudah. Ish3...kenela minta tolong owang depan tolong ajarkan cara2 melipat2 kertas jadi sampan. Ini la hasilnya...


Sesi LDK dipecah2kan beberapa kumpulan. Pastuh penceramah bg 1 tajok (ada kaitan ngan kursus arinih), then kitowang kene bentangkan depan peserta2 lain. Group aku dpt tajok pasal cara2 menjawab panggilan tepon yg baik. Ni pics kumpulan2 lain tgh wat presentation...


Pompuan tudung pink tu namanya Faizah, opismate den. Yg pakai kot itam tu En Mc Lester, pon opismate aku gak. 


Kemain ko golak yo Mc...apo kono aeh tuuu???


Ini group Fazrina (pinky)-opismate gak.


Dak baju merah ni namanya Fatin

Asik snap gambo owang laen jer...tp x sape nk ngambikkan gambo aku. Huhu...

11hb aku p kursus lagik. Kali ni kat JPM. Kursus Positive Mind Set: Change. Tp seyes yg ni aku x leh nak fokus coz sgt2 la ZzZzZzZ. Dah la dia wat kat dewan auditorium...pastuh just guna slide show yg biasa2 jer. Honestly noting interesting. Puas aku cuba2 tok @ least amik sket point2 dia yg leh aku follow tru out the day, tp tidak berjaya. Aku rs penceramah tu cam ulang2 ayt yg sama, point yg sama. Slide nyer ada 3 shj & no pics, no video etc2. Truly bored. Aku dok row paling depan, tp tetap tersenggok2 ngantok. Maap yer Dr sy tidak mendapat di dalam penceramahan anda.  


Ayooo....dah cam robot laaa....


Memasing time soh tanya soklan x mo, tp time break bangan sowang2 ngan mic. Hehe...ini Cik Joan kiter yer...testing2, 123...

Last day kursus ari Selasa, 16hb aku p JPM gak. Kursus Pengurusan Masa Yang Efektif. Penceramahnya En Suhaimee Abd Gani, Pakar Psikologi dari KEMENTAH. Yg ni x bowink sbb sepanjang sesi dia selang seli ngan video & lawak2 sket. Besh arr...yg penting aku x ngantok. Celik jer dari awal sampai sudah. Syok nyer pasal lupa nk snap pics time tuh.

Kesimpulannya...p kursus nih me-release-kan tensen aku. Lupa sat keje2 opis. Huwaaaa.....balik opis t nangis la aku ngadap keje yg belambak2. 

~ TaTa TiTi TuTu ~




No comments:

Post a Comment