Saturday, November 20, 2010

Salam Aidiladha

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada rakan2 blogger yg beragama Islam yer. X sempat nk wish b4 rayer. Very d bz la. Aku amik cuti lama sket raya haji nih (Selasa-Jumaat), so ari Isnin aku pulun siapkan keje opis (yg mana dan jer). Raya haji kali ni aku dok umah husband kt Seremban Jaya. Mak ayah dia g haji, so balik la raya ngan adik2 ipar yang berlima tuh. Sowang lagik balik umah mertua kt Karak. Mak aku pon ikot balik sama.  Malam raya aku sampai dari KL. Kemain payah nyer nk cari kelapa & ayam kalo time rayer. Memanjang abis. Tp akhirnya ...siap gak rendang daging mak aku. Ketupat telah di sponsor oleh makcik aku. Ujan ko time rayer. Susah sket la nk bergerak. Tambah2 ada budak kecik. 

Menu ari tuh kebanyakannye samer jer. Ketupat, lontong, kuah kacang, mihun/mee sup tulang, lemang & rendang daging. Byk tol makan daging sampai pusing2 pala aku. Penat toksah cakap la. Bila balik umah kene masak2 (aku x masak sowang, mak ada tolong) lak tok owang2 lam umah ni ha. Sian dorang, mak ayah jauh kan. 1st raya kami p umah sedara-mara terdekat jer. 

Raya ke-2 aku p umah wan (belah ayah aku). Lama dah x jenguk2 dia. Balik kami p singgah Wet World Pedas. 


Selama ari nih, asik dok lalu jer depan Wet World tuh....kali ni barulah kesampaian nk masok ke dalam. Aku pon lepas gian nk main air. Hehe..time p Bukit Merah awal tahun ni aku dpt nengok jer owang main. Siap ngan Aqil skali aku bawak berendam. Dewasa RM12. Kanak2 RM10. Kalau ari2 biasa dewasa RM10 & kanak2 RM8. Selain main kat kolam biasa, dapat la gak merasa masok lam kolam air panas. Mujur ari tuh x ujan. Sedap kemain memasing dok berkubang lam kolam. Time mandi x dpt nak posing2...basah la kan. Ni je la yg ado pon....




Ni kolam sederhana panas...Aqil pon leh masok lam nih



Ni kolam air panas giler...aku pon x lalu nk dok lama, dpt celop kaki jer




dh x sabo nk terjun lam kolam, tp kene pakse ngan ibu posing sket



hehe...cinonet nih mandi pakai baju ngan pampers...erk?



dak nih sibok kulu kilir ngan pelampong dia tuh

~ :: EnJoY :: ~


No comments:

Post a Comment