web widgets
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers

Thursday, October 28, 2010

Ceramah & JPM

Hye geng. Arini patutnya aku coti sbb konon2 nk hanto MIL & PIL ke KJ (dorang nk g haji). Tapi last Tue aku kene cancel cuti khamis & ganti ke rabu. Nape aku cancel coti? Sbb aku kene attend ceramah (cam kursus gak la) kt JPM-Putajaya kol 2.30 pm. Ishh...sangup nye la aku cancel coti semata2 nk g kursus kan...baik je bunyinyerr. Gomen kan kene attend kursus min 7 hari/yr. Aku barulah dpt lam 2 hari je attend kursus tok 2010 ni ha. Klu X pasal nk cukupkan kursus X kose aku nk cancel coti. Hehe. Aku pair ngan Faiezah (memasing coti bersalin & x cukup ari kursus lg)

Memula dpt invtn kusus tu depa kata ada kenderaan rasmi anto, tp AGAIN last min call kata pajero dh kene sapu dek unit lain lak tok operasi they all. Hampeh tol la. Cano nk g ni ha? NBL 5040 dok elok lepak kt umh. Tp den lak x reti drive (tetiba nyesal sbb masih x der lesen memandu lg...huhu...)

Aku pon suggest la kt Faiezah we g sdri guna kenderaan awam kebanggaan sumer rakyat jelata iaitu ERL. Kol 1 dr opis jln kaki ke Bank Negara tggu komuter ke KL Sentral. Ble plak memasing cam x ingt nk tggu platform mana. Apolah...lama sgt dh x naik komuter laaa. Tgu la kami kt P2. Rege tix RM1.5 (dh up rupanyer tmbg, dlu klu x silap sengget jer).

Kol 1.38 pm smpi KL Sentral. Tix ERL dr KL Sentral-Putrajaya RM9.50. Kol 2 gerak ke Putrajaya. Ngantok tol la aku...sempat terlelap kejap. Bila terjaga , kami dh terlepas stn Putrajaya. Time tu jam dah kol 2.28 pm. Alamakkk.....cano leh x perasan nih. Sian Faiezah, dia 1st time naik ERL sah2 dia x tau. Aku la ni yg mamai.Haishh. Sapo soh ko lelap kan. Lewat la smpi jwbnya.

Kami pon stop kt stn Salak Tinggi. Tenang je kat cni-sunyi. Klu sowang2 cuak gak la. Kene tgu lg 20 min bru nxt tren smpi. Dr Putrajaya Sentral kami naik teksi. RM13 ko. Mahalnya! Akhirnya...kol 3.26 pm bru kami smpi. Ngan slambernya g reg nama kt kaunter luar Auditorium Blok B1. Dok la kami row plg belakang.

Kabur la plak...

Terang sudah


Ceramah arini tajoknya "Islamofobia & Dakwah: Kepimpinan, Peranan dan Tindakan Umat Islam". Penceramahnya ialah Prof Dr Badlihisham Mohd Nasir-Penyelidik Bersekutu Institut Kajian Rantau Asia Barat (IKRAB) UKM.

Tepat kol 4.30 pm ceramah pon settle. Blk kitowang naik bas Nadi Putra 101. Tmbg 50 sen jer. Murah giler plak. Nyesal naik teksi dtg tadi (mn tau pon tmbg bas murah cam tuh kan). Kami naik ERL sama tp aku stop kt stn Bandar Salak Selatan. Faiezah meneruskan journey smpi KL Sentral semula. Tix ke Bdr Salak Selatan RM5.30 jer.

Byk ari lagi nk cukupkan kusus tok 2010 ni. Kiter sambung len ari lah...

No comments:

Post a Comment